28 Şubat 2011 Pazartesi

Hayat Sevinci: Pasta Mare

Oi Arte Buketi

"Hayatta tattığınız en güzel lezzetler kimin eseriydi?" diye sorsalar cevabım,  "En güzel köfteleri ve börekleri anneannem, pirzolayı büyükbabam, en güzel yemekleri annemde yedim" şeklinde olurdu. Babamın o lezzet küpü iri domatesli taze fasulyesi, domatesli sucuklu yumurtası,   mevsim salataları  ve annem elini keser diye dilimlenmesini ve pişirmesini üstlendiği fındıklı kabak tatlısı da soframızdaydı tabii ki... Hatta inanmayacaksınız ama 22 yaşındayken kaybettiğim büyükannem de tadına doyulmaz lokmalar yaptığı için Bursa'daki evinden misafir eksik olmazdı. Onu atlarsam eğer büyük bir suç işlemiş gibi hissederim...Uykum kaçar!

Amazon Evim
Bu denli maharetli insanların arasında olunca elbette benim fazlaca birşey pişirmeme gerek kalmadı... Ama  sırasıyla önce büyükannem sonra anneannem hayata veda ettiler. Bir süre sonra farkettim. Nasıl pişirdiklerini sadece izlemiş ve hiç not almamıştım. İçimde büyük bir boşluk yarattı bu duygu ve adeta mutfağa küstüm. Annem ise bu arada bir grup arkadaşıyla yemek kitabı hazırlamış, hatta bastırmıştı. "Lütfen  öğren bak, herkes çok beğeniyor" dediği  tavuklu böreği de bu kitabın içindeydi.

Eğlence  Neşe   Sanat

Dediğim gibi ben hala mutfağa küskündüm... Taaaaaa ki etli biber dolması, ıspanaklı başamelli krep ve profiterolden oluşan menüm büyük iltifat alana kadar. Bunu teriyaki soslu tavuk ve narlı-hindistancevizli pilavım izledi. Etli biber dolmam aile içinde günden güne efsaneleşti.  Ben de yavaş yavaş genlerimdeki hüneri ortaya çıkarmaya başladım. İş ortağım Meral'in Dünya mutfağına olan ilgisi ve midye çorbası gibi olağan üstü lezzetleri tattırmasının da bende yarattığı motivasyonu mutlaka belirtmem gerek! Onun bir yaz gecesi terasımızdaki misafirlerimiz için mutfağa girip yeşil bir elmayı,  yanındaki kaşar peynirleri dilimleyip  ceviz ve üzümlerle süslediği tabağı, o gece yaşadığımız neşeyi kelimelere sığdırmak zor.
Özetle, aslında yemeklerin anlarımızı süslediğini fark etmeye başlamıştım  artık yavaş yavaş... 

Tony&Guy da aklıma gelen Süslü Kızlar
En büyük hayalim  rengarenk pasta ve kukiler pişirmekti. Ancak pastaları tutturmak mümkün olur muydu acaba? İşte bu duyguyla hep uzak durmuştum pastalardan. Lakin bir gün annem; "Biliyor musun Funda "Pasta Şehri" isimli bloğundan yaptığı pastaları anlatıyor, bakar mısın neler neler yapıyor" dediği o soğuk Ankara akşamına kadar. Büyük bir çarpışma ya da yıldırım aşkı gibi Funda'nın internet sitesinin başından ayrılamadım. Günlerce izledim. Kendi kendime başladım kurabiye yapmaya. En sonunda Funda ile bir gün buluştuk ve ondan şeker hamuru yapmayı da öğrendim.
Mutlu Komşular

Seyahat için Amerika'ya gittiğimde evinde kaldığım arkadaşım Deniz'e dedim ki "Ne olur beni pasta malzemeleri satan yerlere götür. Ne olur..." Ve Deniz etraftaki bütün dükkanları internetten taradı, onunla saatlerce malzemeler aradık...  Yorulduğunda sabırla oturup bekledi canım arkadaşım Deniz. Hatta sırılsıklam olduk Sur La Table'dan çıktığımızda yakalandığımız yağmurla. Yine de devam ettik.
Oi Arte Buketi
Bulduğum ne varsa aldım. Aklımda tek bir eksik bile kalmamalıydı. Lakin bazı şeyleri de bulamadım.
Mineler ve Tavşan
İşte böyle başladı  kuki ve pasta maceram... Beni yoğun iş stresinden uzaklaştıran güzel hobim...

Bodrum Bodrum
Meral ve Eyüp için 

Sanatın bir başka koluydu içine girdiğim Dünya...
28 tane kurabiye için kimse zorla 12-14 saat ayakta kalmaz... Uykusundan fedakarlık etmez...
Rengarenk
Hoşgeldin Sadiye Anne

Ama pişirmeyi, süslemeyi ve yedirmeyi seviyorsanız ve tüm Dünya ile ilişkinizin kesildiği anlara ihtiyacınız varsa, durmayın siz de başlayın.

Ankara Kedileri

Kitap okumak ve yazmak kadar zevk aldığım bir hobim gerçekten olmamıştı.

Rengarenk
Hoşgeldin Sadiye Anne

İşte şimdi paylaşıyorum, ortadan yok olduğum zamanlarda yaptıklarımı.

Orman ve Nehir
Bundan sonra yazacaklarımı ve yaptıklarımı ise anneme adıyorum.
İlk yaptığım kurabiyelerimi minik bir torba içinde saklayıp, tüm yaz boyunca gittiği heryerde birlikte olduğu herkese çıkarıp gösteren ve her seferinde telefon ile arayıp  "Deniiiiiiiiiizzzzzzzz Çooook beğendilerrrrrrrrr" diye çığlık çığlığa beni arayan güzel anneme:)


Aslı ve Yaşar Meksika Evinde (İlk Kurabiyelerim)


Sevgilerimle,

Deniz Erdoğan
Oi Arte 
Kurucu ve Yöneticiği Ortağı

(Oi Arte: Brezilya Portekizcesi- Türkçe karşılığı "Merhaba Sanat", içsel açılımı "O İlk Aşkım Ruhumun Tek Eşi")

Oi Arte Tatilde

Facebook'ta "Pasta Mare"  ismini verdiğim albümümdeki resimlerden derlenmiştir.