12 Şubat 2011 Cumartesi

Büşra Velioğlu Tasarım Takıları Oi Arte'de

Bir Meleğin Dokunuşu: Büşra Velioğlu


Onunla telefonda tanıştık.

Görmeden aşık olmuştum güzel
beynine ve ellerindeki hünerli yaratıcılığa.


O Tanrı'nın hediyesi ile doğanlardandı.






Sabahı zar zor ettiğimi anlamışsınızdır... Hemen aradığımı da. Evet, beklediğim gibi çok duyarlı bir sesti.

Nihayet, bir çırpıda anlattım içimden geçenleri.  Brezilya'ya gitmek üzere olduğumu söyledim, koşarak Bodrum'a gelmeyi tercih edebileceğimi. Ne yalan söyleyeyim aslında kalbimde onu da götürdüm Sao Paulo'ya. Kimseciklerin tasarımını onun kadar beğenemedim.

Dün ise elimdeydi onun dokunuşları. 
Meleğin dokunuşu!
Bize 20 özel tasarımını sorgusuz göndermişti. Onları uzun uzun seyrettim. Şimdi ise  heyecanla sizlerle paylaşıyorum.... Önce kendi anlatımıyla internet sitesinden ve  hissettiklerimle Büşra Velioğlu:

İlk kez Güney Afrika’ya yaptığı gemi yolculuğunda takı tasarımına başlayan Büşra Velioğlu, vakit geçirmek için başladığı tasarım işine 20 yıldır tutkuyla devam ediyor.

Büşra Velioğlu, kolye, küpe, bileklik, yüzük gibi takı tasarımlarında temel ilham kaynağı olarak doğayı alıyor.

Doğanın yanında mimari, resim, heykel gibi sanat dallarından da etkilenen tasarımcı, ana maddesi gümüş olan takılarını cam, çakıl taşı, tahta, deri, kumaş, keçe, kemik, boynuz ve değerli taşlarla süslüyor.
Her sezon farklı bir hikaye ile tasarımlarına yön veren Büşra Velioğlu, moda ve trendlerden çizgi ve renk konusunda etkileniyor. Kişiye özel takılar da üreten tasarımcı, kişinin giyim tarzı, konuşması ve dış görünümünden yola çıkarak takıları üretiyor.



Büşra Velioğlu’nun takılarını İstanbul’da Asmalımescit’teki Takıl Pera’da, Nişantaşı'nda Ayşe Takı'da  ve Ankara'da Merhaba Sanat anlamına geleb Oi Arte mağazalarında görebilirsiniz.



Özetle;

Yaşarken yapılması gerekenler listenize bir ek daha yapın...

Onu tanıyın.

Ve alkışlayın.

O içimizden biri.


Yaz sezonunda yolunuz Bodrum’a düşüyor ise Bitez’de yer alan Büşra Velioğlu isimli takı dükkanını  mutlaka ziyaret edin ve sanatçının eşşiz hayal  gücü ile ürettiği zevkli tasarımlarına dokunun.